CALVIN KLEIN je globální lifestylová značka, která je skvělým příkladem odvážných a progresivních ideálů a propagátorem minimalistické estetiky. Společnost byla založena již v roce 1968 Calvinem Kleinem a jeho obchodním partnerem Barrym Schwartzem. Díky inovativním designům a minimalistickému stylu se stala velmi oblíbenou značkou nejen na americkém trhu.
Kdo je Calvin Klein?
Calvin Klein se narodil v roce 1942 v New Yorku do rodiny evropských přistěhovalců. Společně s dalšími známými návrháři, Robertem Deningem a Ralphem Laurenem byl vychován v židovské komunitě v Bronxu. Studoval na Módním Institutu Technologie a poté strávil pět let navrhováním oblečení pro obchody s módou v New Yorku.
Úspěchy značky
V roce 1971 doplnila značka dámskou kolekci o sportovní oblečení, klasické blejzry a spodní prádlo. Tento krok se vyplatil, protože o pár let později získala cenu módních kritiků Coty American Fashion Critics' Award. Další úspěch zaznamenaly klasické džíny. Těch se během prvního týdnu na trhu prodalo rekordních 200 tisíc kusů. V 80. letech byla na trh uvedena velmi úspěšná kolekce dámských a pánských boxerek, jejichž tržby dosáhly v prvním roce přes 70 milionu dolarů.
Calvin Klein Obsession
V roce 1985 uvedl Calvin Klein na trh parfém Obsession, který tvoří kombinace orientální broskve, jantaru, pižma, santalového dřeva a dalších omamných vůní. Uvedení parfému upoutalo pozornost především díky reklamní kampani, ve které se objevily nahá propletená těla modelů a modelek. Následovaly populární vůně, např. bílá květinová Eternity, CK One nebo CK Euphoria.
Tváře značky
Ačkoliv byla s reklamními kampaněmi Calvin Klein spojována spousta známých i neznámých tváří, tou nejznámější byla Kate Moss. Na začátku jejich spolupráce v roce 1992 byla považována za velmi netradiční volbu. Jak se však ukázalo později, volba to byla správná, neboť nekonvenčnost bylo to, co lákalo a Kate se v kampaních značky objevovala dalších téměř deset let. Z většiny neznámých tváří, se kterými značka spolupracovala se později staly módní ikony.
Ikonické kousky
Vše co pochází z dílny Calvin Klein má společnou jednu věc – jednoduchý a čistý design. Které kousky patří mezi ty nejvíc ikonické? V první řadě to je pánské spodní prádlo, ve kterém jste mohli vidět na plakátech a reklamních bannerech Marka Wahlberga. Dalším top kouskem jsou dámské kalhotky a pastelové hedvábné šaty, které se objevily v kolekci jaro-léto 1994. Zapomenout bychom neměli ani na legendární CK džíny s vysoce střiženým pasem.
Calvin Klein Obsession
V roce 1985 uvedl Calvin Klein na trh parfém Obsession, který tvoří kombinace orientální broskve, jantaru, pižma, santalového dřeva a dalších omamných vůní. Uvedení parfému upoutalo pozornost především díky reklamní kampani, ve které se objevily nahá propletená těla modelů a modelek. Následovaly populární vůně, např. bílá květinová Eternity, CK One nebo CK Euphoria.